YAYLA TAVASI

Osmaniye'nin meşhur Zorkun tavasını yapmaya çalıştım ama...Sonuçta eşim beğendi,benim için yemeğin püf noktası bu.Osmaniye'de olup ta özellikle yazın yayla tavasını yememek,çok şey kaçırmaktır.Kavurucu sıcaklarda buz gibi yaylaya çıkacaksın,yayla pidesi ile tavasını alıp,rüzgarlı tepede tadını çıkaracaksın ama tavayı da kasap Cemile yaptıracaksın,oy oy oyoy...Üzerine de Şam tatlısı,hadi bakalım bunları söyledik,andık şimdi ne yapacağız.
Ben kendimce tava yapmaya çalıştım.Bir kilo kuzu eti,iki orta boy soğan,iki baş sarımsak,dört sivri biber,dört domates ve baharat.Hepsi minik doğranıp tepsiye yerleştirilecek,domatesler üstte olacak.Bir yemek kaşığı biber salçası sulandırılıp,üzerine gezdirilecek ve baharat...İki yüz derece fırında bir saatte pişer,afiyet olsun.
Sanki Osmaniyeliyim  değil mi ama sayılırım,altı yıl kaldım.Son baharda ve ilkbaharda da Zorkun yaylası çok güzel olur,kışın kar kapatır,uzun süre çıkamazsın.Çam kokusu,toprak kokusu,çiçek kokusu içine işler,hele bir göl yeri var ki baharda bin bir çeşit çiçek açar,dünyada böyle güzellik sayılıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ETLİ KÖMBE

KREM ŞANTİLİ HANIMELLER